Reklamační řád
REKLAMAČNÍ ŘÁD
pro prodej prostřednictvím eshopu www.nejstavebniny.cz
STABE GROUP s.r.o.
Žernovická 1281. 383 01 Prachatice
IČO: 28091141
DIČ: CZ28091141
společnost je zapsaná v obchodním rejstříku v oddíle C, vložka 16728 u KS v Českých Budějovicích
( prodávající )
STABE GROUP s.r.o.
V Kasárnách, 384 51 Volary
( expediční sklad )
-
KONTAKTNÍ ÚDAJE
Telefon: +420 605 299 823
E-mail: obchod@nejstavebniny.cz
zodpovědná osoba: Jiří Švarc k 1.1.2024
ZÁMĚR
- Naším cílem je zákazníkovi vyjít vstříc a to jak jen to je možné a v našich možnostech.
Nechceme nikdy zákazníka nijak poškodit. Prosím respektujte fakt, že dodávané zboží nevyrábíme, jsme prostředníky, mezi Vámi a výrobcem a stejným způsobem tzn. prostředníkem jsme i v průběhu reklamace.
- Vážení zákazníci, prosím věnujte patřičnou pozornost převzetí zboží, jelikož dopravce v případě špatného postupu jakékoli reklamace přepravou neuznává, pokud bylo zboží převzato bez výhrad.
ÚVOD
Reklamační řád prodávajícího se použije pro úpravu práv a povinností při uplatňování práv z vadného plnění u prodeje zboží mezi prodávajícím a zákazníkem jako kupujícím, včetně práv z případné smluvní záruky.
- Práva a povinnosti stran jsou v souladu se zákonem č. 89/2012 Sb. Občanský zákoník a zákonem č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
- Tento reklamační řád platí pro zboží dodávané prodávajícím.
- Tento reklamační řád tvoří nedílnou součást Všeobecných obchodních podmínek prodávajícího pro internetový prodej prostřednictvím www.nejstavebniny.cz
ODPOVĚDNOST PRODÁVAJÍCÍHO
- Prodávající odpovídá zákazníkovi, že zboží při převzetí nemá vady, zejména v době, kdy zboží převzal, odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti a funkčnosti.
ODPOVĚDNOST KUPUJÍCÍHO
- Za vady způsobené opotřebením způsobeným neobvyklým užíváním, nevhodném skladování, nesprávnou údržbou a použití v nesprávných podmínkách, či způsobené zásahem či mechanickým poškozením.
- Zboží nesmí být jakýmkoli způsobem zákazníkem upraveno.
- Za vady vzniklé neovlivnitelným faktorem např. vandalstvím či přírodní katastrofou
POVINNOSTI ZÁKAZNÍKA SOUVISEJÍCÍ S PŘEVZETÍM ZBOŽÍ
- Zákazník má povinnost při převzetí zboží zkontrolovat, zda nemá vadu.
- Právo plnění nepřísluší práva z vadného plnění, pokud se jedná o vadu, kterou musel s vynaložením obvyklé pozornosti poznat při převzetí zboží.
- Právo z vadného plnění zákazníkovi rovněž nenáleží, pokud zákazník před převzetím věci věděl, že věc má vadu, a nebo pokud zákazník vadu sám způsobil.
- Převzetím zásilky zákazník potvrzujete, že zásilku převzal bez zjevných vad.
ŘEŠENÍ PŘÍPADNÝCH PROBLÉMŮ PŘI PŘEVZETÍ ZBOŽÍ
V případě dodávky v neprůhledném obalu (např. zárubní ) je nutné, aby kupující poškozený obal otevřel a jednoznačně určil rozsah poškození.
- Pokud je obal poškozený, je nutné:
sdělit tuto skutečnost dopravci a sepsat zápis o škodě a ihned kontaktovat prodávajícího
- Pokud je zboží poškozené, je nutné:
ihned kontaktovat prodávajícího, který dle druhu zboží, závažnosti a informací zákazníka vyhodnotí zda:
a) zda zásilku přebrat a sepsat zápis o škodě
b) zda zásilku nepřebírat a vrátit
Zápisem o škodě se rozumí: záznam do přepravního listu dopravce a dodacího listu ( jeli součástí dodávky ) s vyznačením druhu zboží, které je poškozeno, v jakém rozsahu je poškození s identifikací vozidla ( registrační značka ) a s identifikací řidiče ( jméno a příjmení ) + jeho podpis. Tento zápis o škodě kupující neprodleně poskytne prodávajícímu. Ideální přílohou zápisu je i fotodokumentace.
Pokud zákazník zjistí, že zboží je poškozené až převzetí a rozbalení: Veškeré vady, které nejsou zjevné přes obal zboží (pod kartonem, nebo pod fólií), může uplatňovat kupující i později při rozbalení zboží.
Informujte prodávajícího po zjištění vady, zboží uschovejte a ochraňte před dalším případným poškozením.
Vyplňte formulář na poslední straně reklamačního řádu, proveďte fotodokumentaci zboží a jeho poškození včetně příčiny poškození. Obojí pak předejte prodávajícímu.
Pokud jste obdrželi jiné či špatně zaslané zboží:
Neprodleně nás kontaktujte prostřednictvím vyplněného formuláře na poslední straně zaslaného na kontaktní údaje prodávajícího spolu s fotodokumentací zboží.
ZJIŠTĚNÍ VADY ZBOŽÍ V ZÁRUČNÍ DOBĚ
- Reklamaci je nutné uplatnit ihned, bez zbytečného odkladu ihned poté, co se vada projevila a to formou formuláře na poslední straně reklamačního řádu a dále se řídit se pokyny prodávajícího:
a) Zákazník zboží uschová a naloží s ním tak, aby vada mohla být přezkoumána v místě kupujícího.
b) Zákazník odešle / dopraví zboží spolu s formulářem na poslední straně reklamačního listu spolu s podrobným popisem závady do expedičního skladu dodavatele, pro přezkoumání vady.
- Po obdržení reklamace Vám bude zasláno potvrzení o přijetí reklamace.
- Po přijetí reklamovaného zboží bude provedeno bezodkladně posouzení vady a sdělení výsledku posouzení oprávněnosti reklamace nejpozději ve lhůtě 30 dnů od uplatnění, pokud se prodávající se zákazníkem nedohodnou na delší lhůtě.
- Reklamované zboží nelze zasílat na dobírku, nebude převzato.
- V případě uznání reklamace má zákazník nárok ( na základě žádosti ) na úhradu účelně vynaložených nákladů, spojených s uplatněním oprávněné reklamace v nejnižší ceně.
- Po uplynutí záruční doby reklamaci uplatnit nelze.
- V případě, že je na prodávaném zboží, na jeho obalu, v návodu nebo v souladu s jinými právními předpisy uvedena doba, po kterou lze věc použít, jedná se o maximální záruční dobu.
- Záruční dobu pro nelze zaměňovat s životností zboží, tj. dobou, po kterou při správném používání může zboží vydržet, svým charakterem, vlastnostmi, účelu a intenzitě použití.
VYŘÍZENÍ REKLAMACE
- Má-li zboží vadu, může zákazník požadovat její odstranění, či požadovat dodání nového zboží bez vady, nebo opravu věci.
- Posouzení požadavku způsobu reklamace proběhne s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by zboží mělo bez vady, a to, zda může být jiným způsobem vada odstraněna.
- Prodávající může odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by věc měla bez vady.
- Zákazník může požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od smlouvy, pokud prodávající vadu odmítl odstranit nebo ji neodstranil v souladu s § 2170 odst. 1 a 2 občanského zákoníku
a) Vada projeví opakovaně (min. 3×)
b) Vada podstatným porušením smlouvy nebo je z vyjádření prodávajícího nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtížích pro kupujícího.
c) Přiměřená sleva se určí jako rozdíl mezi hodnotou věci bez vady a vadné věci, kterou kupující obdržel.
d) Zákazník nemůže odstoupit od smlouvy, je-li vada věci nevýznamná.
e) Odstoupí-li kupující od smlouvy, prodávající vrátí kupujícímu kupní cenu bez zbytečného odkladu poté, co obdrží reklamované zboží.
- Při vyřízení reklamace dodáním nové věci je zákazník povinen vrátit věc původně dodanou. Dodání nové věci nemůže zákazník požadovat (a nemůže ani od smlouvy odstoupit), nemůže-li věc vrátit v tom stavu, v jakém ji obdržel
- Právo z vadného plnění zákazníkovi nenáleží, pokud před převzetím zboží věděl, že zboží má vadu, anebo pokud vadu sám způsobil.
- V případě, že zboží nebylo shledáno jako vadné, budete o tom informován za účelem podmínek jeho předání.
- V případě, že je reklamace uznána jako oprávněná a zákazník oprávněně požaduje jako způsob vyřízení reklamace vrácení kupní ceny, zašleme Vám bezhotovostně zaplacenou kupní cenu zpět na bankovní účet, který určíte v reklamačním formuláři, a to nejpozději do 10 pracovních dnů ode dne ukončení reklamace.
Tento reklamační řád je platný od 2. 1. 2024 a ruší platnost předchozích.
FORMULÁŘ PRO REKLAMACI
DŮVOD REKLAMACE |
ZJIŠTĚNÍ VADY ZBOŽÍ PO PŘEVZETÍ ZJIŠTĚNÍ VADY ZBOŽÍ V ZÁRUČNÍ LHŮTĚ POŠKOZENÍ ZBOŽÍ PŘEPRAVOU |
Zákazník | |
Číslo faktury dodavatele | |
Jméno a příjmení reklamujícího | |
Adresa zákazníka |
|
E-mailová adresa zákazníka | |
Datum převzetí zboží | |
Datum reklamace | |
Zboží, které je reklamováno | |
Popis vad zboží |
|
Navrhovaný způsob pro řešení reklamace |
|
Poznámky |